Klantcase: Tandartsenpraktijk 't Plein

Klantcase

  • Wie
    Tandartsenpraktijk ’t Plein – Kea Lambregts (praktijkmanager)
  • Aanleiding en doel van de samenwerking?
    “Wij willen ons graag volledig concentreren op tandheelkundige zorg op maat. Doordat Famed voor ons het declaratie- en facturatieproces verzorgt, kunnen wij ons echt focussen op de mondgezondheid van onze patiënten!”
  • Oplossing?
    “Een maatwerk oplossing die aansluit bij onze wensen én die van onze patiënten.”
  • Resultaat?
    “Al jarenlang een prettige samenwerking door persoonlijk contact en proactief meedenken vanuit Famed.”

Een bewuste keuze

Tandartsenpraktijk ’t Plein uit Kerkdriel werkt al sinds 2008 samen met Famed. Praktijkmanager Kea Lambregts: “Ik werk hier nu 10 jaar en ik weet niet beter dan dat Famed voor ons het declaratie- en facturatieproces verzorgt. Dat is een bewuste keuze geweest. Door de samenwerking met Famed kunnen wij ons volledig concentreren op tandheelkundige zorg op maat.”

Tandheelkundige zorg op maat én prettig contact met patiënten

Een gezond en mooi gebit: dat is uiteraard het doel van alle medewerkers van Tandartsenpraktijk ’t Plein. Deze ‘zorg op maat’ gaat bij Tandartsenpraktijk ’t Plein hand in hand met het prettige contact met patiënten. “Een mooi resultaat telt voor ons even zwaar als het contact met onze patiënten. We vinden het belangrijk dat onze patiënten weten wat ze van ons kunnen verwachten.  Ook hier slaagt Famed erin om ons van dienst te zijn. De manier waarop Famed onze patiënten te woord staat, past goed bij onze manier van werken”, aldus Kea.

Mijn Famed: zelf de regie en volledig inzicht in het declaratieverwerkingsproces

De uitgevoerde behandelingen worden wekelijks door de receptionisten van Tandartsenpraktijk ’t Plein in een declaratiebestand aangeleverd bij Famed. Kea: ‘Onze receptionisten zijn erg tevreden over het online portaal Mijn Famed. Het aanleveren van declaratiebestanden gaat gemakkelijk en snel. Bovendien vinden er geregeld updates plaats waardoor onze receptionisten bijvoorbeeld ook zelf wijzigingen kunnen doorvoeren. Juist dat geeft mij een goed en vertrouwd gevoel: zelf de regie en volledig inzicht in het declaratieverwerkingsproces.”

Vertrouwd gevoel

Tandartsenpraktijk ’t Plein vindt het contact met haar patiënten erg belangrijk. Verwachtingen over bijvoorbeeld behandelingen en duidelijkheid over de kosten van behandelingen worden altijd besproken. “Heldere afspraken door persoonlijk contact en korte lijnen, dat is wat onze patiënten van ons mogen verwachten. En die verwachting heb ik ook ten aanzien van de samenwerking met Famed”, vertelt Kea. “Als er iets aan de hand is, wil ik persoonlijk contact. Famed begrijpt dat! Ondanks het feit dat we veel zaken zelf kunnen regelen via Mijn Famed, kan ik mijn accountmanager altijd bellen. Indien hij even geen tijd heeft, word ik direct gebeld door een andere medewerker - die ik inmiddels ook ken. Die korte lijnen en dat ‘persoonlijke’ geven mij een prettig en vertrouwd gevoel. Twee jaar geleden heb ik zelfs een keer een rondleiding gekregen op het kantoor. Leuk om de mensen met wie ik altijd contact heb eens persoonlijk te ontmoeten!”

Op maandagochtend werd ik direct gebeld door Famed

“Meedenken is bij Famed de standaard”, aldus Kea. “Als ik vragen heb, word ik altijd goed geholpen. Het meedenken gaat zelfs verder dan dat. In het verleden zijn wij een keer van praktijkautomatisering gewisseld. Op de vrijdag nadat wij het nieuwe automatiseringssysteem hadden geïmplementeerd, leverden wij – zoals altijd – onze declaratiebestanden aan bij Famed. Op de maandagochtend werd ik direct gebeld door Famed. Blijkbaar stonden er een aantal instellingen niet goed waardoor onze declaratiebestanden niet verwerkt konden worden. De medewerker van Famed stelde direct voor om dit voor ons op te lossen. Dat is wat ik noem proactief meedenken!”

Innovatie op basis van behoeften

Naast de updates die het gebruik van Mijn Famed voor de receptionisten van Tandartsenpraktijk ’t Plein gemakkelijker maken, merkt Kea op dat Famed actief bezig is met innoveren. “In mijn contact met Famed merk ik dat ze echt op zoek zijn naar oplossingen die het ons nog makkelijker maken. Ze luisteren en vragen echt door. Een prettig gevoel: ze willen dus echt innoveren op basis van mijn wensen en behoeften.” 

Tot slot zegt Kea: “Ik ben erg positief over de samenwerking. Op het moment kan ik zelfs even geen verbeterpunten opnoemen. Mocht ik die wel hebben, weet ik dat ik Famed hierop kan aanspreken en dat zij hier werk van zullen maken. Een kwestie van vertrouwen...”

Meer verhalen uit de praktijk

Tandartsenpraktijk 257 / Beauty Dent

Paula: “Toen we in 2013 besloten om een andere factoringmaatschappij te kiezen, werd het ons direct duidelijk.