Klantcase: Tilroe Optiek

Klantcase

  • Wie
    Tilroe Optiek - Edwin Tilroe (eigenaar)
  • Aanleiding en doel van de samenwerking?
    “We kregen de mogelijkheid om gebruik te maken van iCODiS Powered by Famed. De extra service en de uitbetalingen op korte termijn zijn een groot pluspunt in de samenwerking met Famed.”
  • Oplossing?
    “Op de vertrouwde manier werken, maar maar tegelijkertijd profiteren we van de vele extra’s die het declaratieplatform van Famed ons biedt!”
  • Resultaat?
    “Tijdsbesparing! Naast het gemak dat het mij oplevert, kunnen we – door het gebruik van iCODiS Powered by Famed – ook onze klanten zo goed mogelijk bedienen.”

iCODiS Powered by Famed werkt vlot en overzichtelijk

Tilroe Optiek werkt sinds 2015 samen met Famed. Eigenaar van het familiebedrijf Tilroe Optiek in Vlissingen: “Voorheen maakten wij altijd naar tevredenheid gebruik van het declaratieplatform ‘íCODiS’ van het Centrop. Dat ging prima en ik was het gewend, maar ik merk nu dat ik destijds toch veel handmatig werk moest verrichten. Toen we de mogelijkheid kregen om gebruik te maken van iCODiS Powered by Famed merkte ik direct het verschil. Het systeem is gewoon beter en slimmer. Dat scheelt veel tijd. Het werkt lekker vlot en overzichtelijk!”

Nooit spijt gehad van de overstap

Tilroe: “Mijn ervaringen met het declaratieplatform iCODiS Powered by Famed zijn erg positief. Met name de gebruiksvriendelijkheid van het systeem is echt een verbetering. Ik merk dat ik veel minder zelf hoef in te vullen en dat het systeem veel meer opties en mogelijkheden biedt. Dat werkt prettig en vergemakkelijkt de afhandeling van administratieve handelingen. Uiteindelijk is het mijn vak wat mij gelukkig maakt. Natuurlijk hoort de financiële afhandeling van een aankoop bij onze service, maar het is erg fijn dat ik hier aanzienlijk minder tijd aan kwijt ben. Juist dat vind ik zo fijn. Vanzelfsprekend heb ik dan ook nooit spijt gehad van de overstap naar iCODiS Powered by Famed!”

Ik wil - net als mijn klanten - service ervaren

Tilroe Optiek vindt de klantbeleving erg belangrijk. “Ik vind het niet alleen belangrijk dat de klant blij is met zijn of haar aankoop, het gaat mij ook om de tevredenheid en de ervaren service in onze winkel. Ik wil – net als mijn klanten – service ervaren. En die service ontvang ik ook daadwerkelijk van Famed. Ten eerste vind ik het een groot pluspunt dat de uitbetaling van mijn aangeleverde declaraties op korte termijn wordt afgehandeld. Dat is echt een pré. Ten tweede handelt Famed eventuele ‘niet overgenomen declaratieregels’ altijd direct en netjes af. Zelfs bij eventuele problemen in mijn aangeleverde declaraties lost Famed het op. Indien nodig nemen zij persoonlijk contact met mij op. Het draait bij Famed dus niet alleen om de zelfredzaamheid door het gebruik van het online portaal ‘Mijn Famed’, maar ook om dienstverlening en service op persoonlijk niveau. Dat maakt echt een verschil!”, aldus Tilroe.

Werken zoals ik het gewend ben

“Sinds jaar en dag maak ik al gebruik van de winkelautomatisering-oplossing van Apollo. Gelukkig heeft het declaratie- en facturatieplatform iCODiS Powered by Famed een ‘koppeling’ met dit systeem. Zo kan ik werken zoals ik het gewend ben en profiteer ik tegelijkertijd van de vele extra’s die het platform van Famed biedt. Het is als het ware één groot besturingssysteem. Ik merk echt dat ik hierdoor minder tijd kwijt ben aan administratieve handelingen en het aantal onbedoelde fouten neemt ook af. Dat wil toch iedereen?”, vervolgt Tilroe.

Eén centraal systeem om ook de klant goed te kunnen bedienen: "Ik kan klanten direct vertellen wat zij vergoed krijgen!"

Over de voordelen voor het ‘winkelproces’ zegt Tilroe: “Met de declaratieoplossing van Famed voer ik eenvoudig en snel de gegevens van de klant in. De klantgegevens worden vervolgens automatisch overgenomen. Door de integratie met Apollo kan ik de geldende vergoeding voor bijvoorbeeld een bril opvragen. Zo kan ik de klant dus direct in de winkel vertellen wat hij of zij vergoed krijgt van de zorgverzekeraar. Bovendien kan ik tijdens de aankoop al de financiële afhandeling in gang zetten door de declaratie voor de klant in orde te maken. Famed zorgt er dan aan de achterkant voor dat het ‘verzekerde’ deel netjes wordt afgehandeld met de zorgverzekeraar. Het resterende bedrag, dat wat niet wordt vergoed, kan de klant gewoon direct bij ons in de winkel betalen. Klanten reageren echt heel positief op deze extra service. Het is duidelijk en hoeven minder zelf te doen. Dit geeft de klant natuurlijk net dat beetje extra om toch te kiezen voor dat net iets mooiere montuur. Naast het gemak dat het mij oplevert, is het dus één centraal systeem om ook de klant goed te kunnen bedienen.”

Tijdsbesparing

Tot slot zegt Tilroe: “Ik kan Famed echt iedere opticien of audicien aanraden. Met name wanneer zaken groter worden of naarmate het aantal declaraties toeneemt, is het geen keuze. Het levert een enorme tijdsbesparing op!”

Meer verhalen uit de praktijk

Tandartsenpraktijk 257 / Beauty Dent

Paula: “Toen we in 2013 besloten om een andere factoringmaatschappij te kiezen, werd het ons direct duidelijk.