Specsavers kiest voor Famed

Specsavers kiest voor declaratie- en facturatiepartner Famed

Specsavers kiest per 1 maart 2017 voor de declaratie- en facturatieoplossingen van Famed. Het belangrijkste doel van de samenwerking is om de kwaliteit van de dienstverlening te versterken en een volgende stap te zetten in het centraal stellen van de klant. Bart Hogendoorn, CEO van Famed: “Wij zijn verheugd om met deze samenwerking Specsavers te ondersteunen in het stroomlijnen van hun administratieve processen en het vereenvoudigen van het betaalproces voor klanten en verzekeraars van Specsavers. Dat is waar de huidige tijd om vraagt.”

Het volledige gegevens-, declaratie- en financiële verkeer

Famed neemt voor alle winkels van het familiebedrijf de tijdrovende zorg rondom het administreren, factureren en innen van declaraties uit handen. Van het declareren van de nota’s bij de zorgverzekeraars tot aan het versturen van correcte en begrijpelijke nota’s aan de klanten van Specsavers. Een totaal dienstenpakket waardoor Specsavers zich nog meer kan concentreren op het leveren van kwalitatieve oog –en hoorzorg aan haar klanten. Remko Berkel, directeur van Specsavers Nederland: “Klanten verwachten, terecht, de hoogst mogelijke kwaliteit van dienstverlening tegen een concurrerende prijs. Dat vraagt behalve om de beste oog- en hoorzorg om transparantie over kosten en een soepel betaalproces. Dat biedt Famed ons door het volledige gegevens-, declaratie- en financiële verkeer uit handen te nemen.”

Focus op professionele oog- en hoorzorg

Beide partijen verheugen zich op de samenwerking. Berkel: “Al tijdens de initiatiefase werd ons duidelijk dat Famed optreedt als sparringpartner en echt in oplossingen denkt: hoe zorgen we dat de financiële afhandeling van onze zorgverlening zo goed en gemakkelijk mogelijk gebeurt voor klanten en zorgverzekeraars, zodat dit ons tijd bespaart? En hoe bieden wij mondige en prijsbewuste klanten helderheid en eenvoud in het betaalproces? Met de oplossingen van Famed kunnen we onze klanten op deze punten nog beter van dienst zijn. Tegelijkertijd ontstaat er zo tijd en ruimte om ons nog meer te richten op ons vakmanschap. Tevreden klanten door professionele en betaalbare oog- en hoorzorg op maat te bieden, daar gaat het ons om.” Ook Famed-CEO Bart Hogendoorn is te spreken over het partnership: “We kijken uit naar de samenwerking. Het is ontzettend mooi dat we concreet invulling kunnen geven aan de merkbelofte van Specsavers, waarin de kwaliteit van zorg en oog voor de klant voorop staan.”

Meer nieuws

Verkiezing Tandartspraktijk van het jaar 2018

Verkiezing Tandartspraktijk van het jaar 2018

Veel Nederlandse tandarts(en)praktijken stellen hoge eisen aan bijvoorbeeld patiëntvriendelijkheid, praktijkinrichting, personeelsbeleid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Maar welke praktijk onderscheidt zich het meest? Die vraag staat centraal in een bijzonder evenement voor de mondzorg: de Tandartspraktijk van het jaar.

Hoe voorkom je ‘declaratiefouten’?

Hoe voorkom je ‘declaratiefouten’?

In de nieuwste editie van het Nederlandse tijdschrift voor Mondhygiëne (NTvM) vertelt Floor van Wakeren (Segmentspecialist mondzorg bij Famed) meer over de noodzaak van correct declareren. Bovendien geeft zij mondhygiënisten nuttige inzichten door feiten en praktische tips te delen om declaratiefouten in de praktijk te voorkomen.

Verwerking (medische) persoonsgegevens toegestaan onder AVG

Verwerking (medische) persoonsgegevens toegestaan onder AVG

De verwerking van (medische) persoonsgegevens is toegestaan onder AVG. Medical Factoringmaatschappijen, zoals Famed worden onder de AVG gekwalificeerd als 'verwerkingsverantwoordelijke' voor de verwerking van persoonsgegevens. Dit komt doordat medical factoringmaatschappijen vorderingen van zorgaanbieders kopen.