Partner in de zorg
Financiële zekerheid en gemak, dat is sinds 1988 de standaard Elke dag...
Kinderen van nu zijn zelden bang meer voor de tandarts: een gaatje wordt snel en pijnloos gevuld en is daarna nog nauwelijks zichtbaar. Daardoor wordt haast vergeten hoe belangrijk het is mond en gebit goed te verzorgen. Met ToothCamp, een dag vol activiteiten, proefjes en poetstheater moeten vooral kinderen aan het eind van de basisschoolleeftijd weer gemotiveerd worden om goed te poetsen.
Famed als ´helper´
Vanwege het maatschappelijke karakter van dit event ondersteunen wij de organisatie door met diverse initiatieven op te treden als ´helper´. Zo zorgen we er samen voor dat de mondgezondheid van kinderen de aandacht krijgt die het verdient.
ToothCamp is een initiatief van Ira van Eelen, werkzaam in de tandheelkundige branche én moeder. Enkele jaren geleden merkte van Van Eelen bij haar destijds 12-jarige zoon op dat de motivatie voor het poetsen van de tanden afnam. Dit terwijl een gebit dan juist nog niet volledig is uitgehard en dus gevoelig voor cariës. Daarom bedacht zij een evenement speciaal voor leerlingen uit groep acht, om hen te laten zien hoe kwetsbaar hun gebit is. Een serieuze boodschap, die volgens Van Eelen best met plezier gebracht kan worden.
Met ToothCamp hoopt Van Eelen kinderen op een prikkelende manier laten zien waarom een gezonde mond zo belangrijk is, nog net voor ze naar het middelbaar onderwijs gaan en echt gaan ‘puberen’. “Niet alleen voor een mooie tandpastaglimlach en een frisse adem, maar voor hun totale gezondheid een leven lang,” benadrukt de organisator van het evenement.
Dit jaar vindt ToothCamp plaats op:
Basisscholen die hun leerlingen willen kennis laten maken met het gebit, kunnen zich inschrijven voor ToothCamp. Met theater, proefjes, experimenten en weetjes wil dit evenement achtstegroepers motiveren goed voor hun gebit te zorgen, zodat het een leven lang meegaat.
Tandartsen kunnen ToothCamp onder de aandacht brengen en scholen op het evenement attenderen door de flyer in hun praktijk op te hangen of anderszins te delen, bijvoorbeeld via de eigen website of Facebook.
Financiële zekerheid en gemak, dat is sinds 1988 de standaard Elke dag...
De huidige ontwikkelingen in de geboortezorg hebben een enorme impact op
Extra impulsen voor het ondernemerschap van zorgaanbieders. Denk bijvoorbeeld aan