Voor uw nota van Famed gelden betaalvoorwaarden. Deze zijn bij een papieren nota op uw nota geprint. Ontvangt u uw nota digitaal? Dan vindt u deze in de e-mail.
Altijd een correcte en begrijpelijke nota
In de meeste gevallen zullen wij de nota eerst indienen bij uw zorgverzekeraar. Wordt/worden uw behandeling(en) en/of ontvangen zorgmiddelen volledig door uw zorgverzekeraar vergoed, dan ontvangt u geen nota van Famed. Indien uw zorgverzekeraar de nota niet of gedeeltelijk vergoedt, dan ontvangt u een nota van Famed. Op de nota staat duidelijk aangegeven of uw zorgverzekeraar een gedeelte van de nota heeft vergoed. Heeft u vragen over de hoogte van de vergoeding? Neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Conform het Burgerlijk Wetboek (artikel 3:94) heeft uw zorgaanbieder de (para)medische vorderingen, waaronder deze, overgedragen aan Famed B.V. Hierdoor is Famed bij uitsluiting bevoegd nota's te incasseren.
Betaalafspraak maken?
Heeft u net iets meer tijd nodig om uw nota te voldoen? Neem dan contact met ons op voor het maken van een betaalafspraak. Zo kunt u bijvoorbeeld ‘Uitstel van betaling’ of ‘Betaling in termijnen’ aanvragen. Bekijk voor meer informatie de 'Veelgestelde vragen'