Online leren voor zorgaanbieders

Officiële samenwerking Famed en SkillsTown

Per 24 juli 2017 zijn Famed en online opleider SkillsTown een officiële samenwerking gestart op het gebied van online leren en persoonlijke ontwikkeling in de zorg. Zorgaanbieders krijgen daarmee de mogelijkheid om zich blijvend te ontwikkelen. Met behulp van de online leeromgeving van Famed kunnen zorgmedewerkers nog efficiënter en optimaler presteren. Vooruitlopend op de vermoedelijk veranderende wetgeving rondom de verplichte nascholing in de tandheelkunde, biedt Famed mondzorgprofessionals bovendien nu al de mogelijkheid om te proeven aan permanente educatie.

Kennis is betere zorgverlening!

“Financiële zekerheid en gemak, dat is bij ons de standaard. Maar we gaan graag verder dan dat. We leveren graag een concrete bijdrage aan de dagelijkse praktijkvoering van zorgaanbieders. Dat doen we door nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die het ondernemerschap van zorgaanbieders extra impulsen geven. De uitbreiding van onze dienstverlening met de Famed Academy en de daarbij horende online leeromgeving voor zorgaanbieders is hier een goed voorbeeld van”, aldus Bart Hogendoorn CEO van Famed.

Sinds 1988 is Famed de partner in de zorg. Hierdoor bezit het bedrijf een schat aan kennis en weet het wat zorgaanbieders bezighoudt. Hogendoorn: “Juist die kennis delen we graag. Met onze dienstverlening willen we een centrale en onafhankelijke rol spelen bij het realiseren van de maatschappelijke doelstelling in de zorg, namelijk: het optimaliseren van de betaalbaarheid, efficiëntie, toegankelijkheid en de kwaliteit van de zorg. Én kennis is betere zorgverlening!”

Dezelfde ambitie: een praktisch en toepasbaar online trainingsaanbod beschikbaar stellen.

Voor de ontwikkeling van de online leeromgeving heeft Famed de expertise van SkillsTown, de grootste aanbieder van online leeroplossingen, ingeschakeld. Sinds de eerste kennismaking delen beide partijen dezelfde ambitie: een praktisch en toepasbaar online trainingsaanbod beschikbaar stellen. “Om zorgaanbieders echt te ondersteunen, wilden we niet alleen trainingen beschikbaar stellen die nuttig zijn, maar ook trainingen die erop gericht zijn om het geleerde direct in de praktijk toe te passen. Denk bijvoorbeeld aan online trainingen over het gebruik van social media door zorgpraktijken of communicatietrainingen om patiënten, cliënten en klanten nog beter van dienst te zijn. Met SkillsTown als partner is dat gelukt en bieden we zorgaanbieders een uiteenlopend, doelmatig en wisselend trainingsaanbod.”

Ook Hans Schuurmans CEO van SkillsTown is trots op de samenwerking met Famed. “Dankzij de samenwerking met Famed wordt online leren toegankelijk voor medewerkers in de zorg. Met behulp van het online lesmateriaal kan iedere medewerker dagelijks nog beter presteren”, aldus Schuurmans.