Uw voordelen
Meer tijd voor uw vak, meer tijd voor uw zorgconsumenten.
Uw zorgconsumenten ontvangen, namens u, een correcte en begrijpelijke nota van Famed. Op de nota worden uw gegevens vermeld en indien gewenst, is het mogelijk uw logo (in kleur) op de nota te plaatsen. Dit vergroot de herkenbaarheid van uw praktijk, kliniek of winkel.
In de meeste gevallen, afhankelijk van uw wensen, dienen wij uw declaraties direct in bij de zorgverzekeraars. Uw zorgconsument ontvangt dan een (rest)nota voor de kosten die niet door de zorgverzekeraar worden vergoed. Indien er sprake is van een gedeeltelijke vergoeding wordt dit duidelijk op de (rest)nota vermeld. In alle andere gevallen ontvangen uw zorgconsumenten uiteraard ook een duidelijke nota. Uw zorgconsumenten kunnen, om in aanmerking te komen voor vergoeding, de nota dan zelf indienen bij de zorgverzekeraar.
Een nota van Famed kan op verschillende manieren betaald worden, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. Op www.famed.nl kan uw zorgconsument alle betaalmogelijkheden bekijken.
De standaard betaaltermijn van een nota van Famed is 30 dagen. Heeft uw zorgconsument net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen? Dan zoeken wij samen naar een oplossing.
Onze website voor consumenten, www.famed.nl, biedt de mogelijkheid om allerlei zaken rondom de nota zelf te regelen. De nota inzien, de status van een nota controleren, uitstel van betaling aanvragen of een adreswijziging doorvoeren. Wel zo gemakkelijk en overzichtelijk! Als uw zorgconsument graag een overzicht wil van alle nota's die u verstuurt heeft, dan dit worden ingesteld op het online en beveiligde portaal notavanfamed.nl.
Voor vragen over een ontvangen nota kunnen uw zorgconsumenten bij ons terecht. Veel informatie is terug te vinden op famed.nl. Uiteraard staan wij uw zorgconsumenten ook graag persoonlijk te woord. Bij vragen of opmerkingen kunnen uw zorgconsumenten contact opnemen met de Servicedesk Zorgconsumenten, te bereiken via telefoonnummer 0900 - 0885 (voor dit informatienummer betalen uw zorgconsumenten alleen de gebruikelijke belkosten) of via het contactformulier op onze website. De Servicedesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Wij behandelen zorgconsumenten begripvol, alsof het eigen patiënten, cliënten of klanten zijn. Het gaat ons echt om het totaalplaatje: van de kwaliteit van de geleverde zorg tot aan het ontvangen van een correcte en begrijpelijke nota van Famed.
Wiepie de Wit (Teamleider Servicedesk Zorgconsumenten)
Voor een correcte administratie en facturatie dient u de gegevens van uw zorgconsumenten aan ons te verstrekken. Wij gaan hier, net als u, uiterst zorgvuldig mee om. Wij zijn daarom zowel ISO 9001, ISO 27001 als NEN 7510 gecertificeerd. In ons privacy beleid leest u meer over hoe wij de privacy waarborgen.