Service en gemak bij betaling

Uw zorgconsumenten kunnen op ons rekenen!

Uw zorgconsumenten ontvangen, namens u, een correcte en begrijpelijke nota van Famed. Op de nota worden uw gegevens vermeld en indien gewenst, is het mogelijk uw logo (in kleur) op de nota te plaatsen. Dit vergroot de herkenbaarheid van uw praktijk, kliniek of winkel.

In de meeste gevallen, afhankelijk van uw wensen, dienen wij uw declaraties direct in bij de zorgverzekeraars. Uw zorgconsument ontvangt dan een (rest)nota voor de kosten die niet door de zorgverzekeraar worden vergoed. Indien er sprake is van een gedeeltelijke vergoeding wordt dit duidelijk op de (rest)nota vermeld. In alle andere gevallen ontvangen uw zorgconsumenten uiteraard ook een duidelijke nota. Uw zorgconsumenten kunnen, om in aanmerking te komen voor vergoeding, de nota dan zelf indienen bij de zorgverzekeraar.

Gemak bij betaling

Een nota van Famed kan op verschillende manieren betaald worden, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. Op notavanfamed.nl kan uw zorgconsument alle betaalmogelijkheden bekijken.

De standaard betaaltermijn van een nota van Famed is 30 dagen. Heeft uw zorgconsument net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen? Dan zoeken wij samen naar een oplossing.

Notavanfamed.nl: alles online snel en gemakkelijk regelen

Op het online en beveiligde portaal notavanfamed.nl kunnen uw zorgconsumenten de nota(‘s) van Famed digitaal ontvangen. Bovendien biedt het portaal de mogelijkheid om allerlei zaken rondom de nota zelf te regelen. De nota inzien, de status van een nota controleren, uitstel van betaling aanvragen of een adreswijziging doorvoeren. Wel zo gemakkelijk en overzichtelijk!

Vragen over een nota? Famed Contact Center!

Voor vragen over een ontvangen nota kunnen uw zorgcon­sumenten bij ons terecht. Veel informatie is terug te vinden op notavanfamed.nl. Uiteraard staan wij uw zorgconsumenten ook graag persoonlijk te woord. Bij vragen of opmerkingen kunnen uw zorgconsumenten contact opnemen met het Famed Contact Center, te bereiken via telefoonnummer 0900 - 0885 (voor dit informatienummer betalen uw zorgconsumenten alleen de gebruikelijke belkosten) of  via e-mail contactcenter@famed.nl. Het Contact Center is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

De privacy van uw zorgconsument in vertrouwde handen!

Voor een correcte administratie en facturatie dient u de gegevens van uw zorgconsumenten aan ons te verstrekken. Wij gaan hier, net als u, uiterst zorgvuldig mee om. Van alle factoringmaatschappijen in de zorg is Famed reeds het langst zowel ISO 9001 als NEN 7510 gecertificeerd. In ons privacy beleid leest u meer over hoe wij de privacy waarborgen.

Bekijk ook

Uw voordelen

Meer tijd voor uw vak, meer tijd voor uw zorgconsumenten.

Mijn Famed

Gemak is zelf de regie over uw financiële administratie.

Meer weten?

Wij geven u graag advies!